11 Nisan 2017 Salı

Test sürüşü

10 Nisan 2017 
Pazartesi


Her ne kadar 30 Nisan koşusu antrenmanlarına odaklanmış olsam da akşam sporunu bu güzellikle yapmaya karar verdim.
Tüm ayarlarını yapmıştım ama iç lastik eksiğim olduğu için test sürüşü yapamamıştım.



En hızlı sürüş Yalıçiftlik yolunda olur.
Saat 17.40



Önde 2, arkada 10 dişli ile 20 vitesli bir dağ bisikleti bu, o yüzden yokuş çıkarken şarkılar söyleyebilirsiniz.
Etraftan duyduğum bir çınlama sesinin aslında arka fren balatasından geldiğini anlayınca durup küçük bir ayar çekiyorum, ses gidiyor.
Balata değiştirmeye gerek yok, sadece ayar meselesi.



Kızılağaç'tan Yalıya inerken eski asfalt yolda mazgal kapaklarının yarattığı tümseklerden zıplaya zıplaya giderdim ama şimdi kaymak asfalt oldu ve o eğlenceden mahrum kaldım.
Çiftlik'ten dönüşte bir kaç tümsek var, hevesimi ona saklıyorum.



Kaymak asfalt bitip, eski yıpranmış asfalta gelince amortisörler çalışmaya ve işe yaramaya başlıyor.
Arka amortisörün yokuş çıkarken beni rahatsız edeceğini sanıyordum ama bu bisikletin amortisörü biraz farklı çalışıyor. Yüklenen güce göre tepki veriyor.
Çok beğendim.



Böyle konforlu bir şürüş olunca da çevreyi izleme ve fotoğraf çekme keyfini yaşıyorsunuz.



Çiftlik sonuna doğru yol çalışması başlıyor.
Geçen arabalar hız kesmiyor ve toz toprak uçuşuyor.
Bir kaçına işaret etmem bir işe yaramadı.



Ettiğim küfürleri sadece ben duyuyorum.
Sonra vaz geçip, sürüşe odaklanıyorum.
Bu da bir sınav.
Diyelim ki fırtına var!



Dönüş inişi büyük eğlence oluyor benim için.
Tümseklerden zıplayarak geçmek, mazgal yükseltilerini sıçrama rampası olarak kullanmak bu bisikletin arazide neler yapabileceğinin işaretlerini veriyor.



Bu bisiklet emanet. Satılsın diye bir arkadaşım bıraktı.
Bu yüzden arazi sürüşü yapıp, bisikletin şahane görüntüsüne zarar verme riskine girmeyeceğim.
Bu kadar test sürüşü yeterli.
Bütün ayarları mükemmel durumda olduğu anlaşıldı.
Vitesler çok hızlı değişiyor ve her dişlinin bir görevi var.
Hem çıkışta hem inişte sürekli vites değiştirerek ne kadar fonksiyonel olduğu gözlemliyorum.
Bir tek dişli farkı bile sürüşünüze destek veriyor.
Siz de en yüksek performansınızı kullanıyorsunuz.



Kızılağaç'tan, Torba kavşağına inen bu yolu kullanıyorum artık dönüşlerde.
Çok keyifli bir inişi var.
Bol virajlı ve bozulmamış bir asfalt.
Trafik hemen hemen hiç yok.

Torba kavşağından Bodrum'a çıkış ise en sevdiğim tırmanış.

42 km lik bir sürüş, 1 saat 57 dk sürüyor.

Bu bisiklet bir harika.
Fiyatı ise neredeyse bedava; 5.750 TL.
Yeni sahibi çok şanslı.


NeO Bike'ta görebilirsiniz.






...

..

.





Hiç yorum yok: